Alpit Nordic
Laadukas rekrytointiprosessi on Alpit Nordicille strateginen valinta – “Nawia on meille enemmän kuin vain toimittaja”
Asiantuntijaorganisaatio, jolle laatu on kunnia-asia
Kun Alpit Nordic lähti etsimään kumppania tärkeään rekrytointiin, tavoitteena oli löytää toimija, joka ymmärtää syvällisesti heidän toimintatapaansa – ja heijastaa ulospäin samaa ammattimaisuutta kuin mitä yritys itse haluaa edustaa. Valinta osui Nawiaan, eikä syyttä.
Alpit Nordic on IT-infraan ja siihen liittyviin asiantuntijapalveluihin erikoistunut yritys, joka toimii tiiviisti asiakkaidensa tietohallintojen tukena. Yrityksen lähestymistapa on selkeä: tarjota jatkuvaa, luotettavaa ja huolellista palvelua – ja näkyä ulospäin asiantuntevana ja ihmisläheisenä kumppanina.
“Meille on tärkeää, että rekrytoinnin jokainen kohtaaminen antaa hakijalle kuvan siitä, että asiat hoidetaan täällä hyvin ja ammattitaidolla. Myös silloin, kun meillä ei ole aikaa itse olla joka käänteessä mukana”, kertoo Alpit Nordicin myyntijohtaja Elias Pekkala.
Rekrytointi kumppanin kanssa – ei ajansäästöä vaan strateginen päätös
Alpit Nordic ei ulkoista rekrytointia ajansäästön vuoksi – vaan laadun takia. “Meille oli selvää, että haluamme näyttää heti alusta lähtien ammattilaisilta. Halusimme rekrytointikumppanin, jonka kanssa yhteistyö tuntuu luontevalta ja joka ymmärtää meidän kulttuuria”, Elias sanoo.
Nawian valinta syntyi huolellisen vertailun jälkeen. Neljän hyvän ehdokkaan joukosta Nawia erottui erityisesti henkilökohtaisuudellaan. “Heti alkuvaiheessa tuli tunne, että he oikeasti haluavat tehdä töitä juuri meidän kanssa. Myyntiprosessi oli laadukas – ei kaavamainen, vaan aidosti keskusteleva”, Elias kuvailee.
Yhteinen sävel löytyi nopeasti
Yhteistyö alkoi rekrytointitarpeesta, jossa etsittiin vahvistusta myynnin tiimiin. Elias korostaa erityisesti Nawian myyntijohtajan Mikon roolia prosessissa. “Mikko peilasi todella paljon sitä, kuka minä olen esihenkilönä ja minkälainen henkilö sopisi meidän tiimiin. Hän osasi tulkita asioita hienovaraisesti, ja kävi läpi myös pienimmätkin nyanssit meidän kanssaan”, Elias kertoo.
Lopputuloksena oli onnistunut rekrytointi – Aleksi, joka valittiin tehtävään, on osoittautunut erinomaiseksi vahvistukseksi. “Hän on aloittanut tosi hyvin, tämä oli huikean hyvä rekry. Toki alussa oli normaalia jännitystä, mutta se kuuluu asiaan. Nawia piti meidät koko ajan ajan tasalla, ja kaikki mahdolliset huomiot käytiin yhdessä läpi.”
Oppia ja oivalluksia tulevaan
Yhteistyö sai aikaan myös oivalluksia. Elias kokee, että prosessin myötä syntyi parempi ymmärrys siitä, mitä rekrytointikumppanilta voi ja kannattaa odottaa. “Rekrytoinnin ei pitäisi olla vain suoritus, vaan myös yhteinen kehittymisen paikka. Meillä on nyt parempi käsitys siitä, miten tärkeää on käyttää rekrykeskustelu myös sparrailuun ja ajattelun kirkastamiseen.”
Hän kertoo arvostavansa sitä, että Nawia ei pelkästään toteuttanut tehtävää – vaan haastoi tarvittaessa. “Oli tilanteita, joissa Nawia sanoi suoraan, että jos halutaan todella kiinnostavia hakijoita, meidän pitää avata palkkamallia tai miettiä uudelleen roolin kulmia. Juuri tällaista kumppanuutta toivoin.”
Yhteistyön tulevaisuus näyttää lupaavalta
Alpit Nordic näkee Nawian kumppanina, ei pelkkänä palveluntarjoajana.
“Rekrytoinnissa meidän pitää pystyä toimimaan samalla laadulla kuin muussakin tekemisessämme. Ja kun meillä on näin toimiva kumppani, voimme itse keskittyä siihen, missä olemme parhaita.”
Lopuksi Elias jakaa yrityksen sisältä tutuksi tulleen ajatuksen:
“Jos ei koskaan valehtele, ei tarvitse muistella että mitäköhän tuli sanottua. Ja se pätee myös rekrytointiin – kun ollaan aitoja, syntyy paras lopputulos.”
Tutustu Alpic Nordiciin yrityksenä ja työnantajana