Xoompoint

Onnistumisen mahdollisuus luodaan profiilin määrittelyssä.

Riikka Hagman, CEO & Co-founder, Xoompoint

Riikka on e-learning työkaluihin, sisältöihin ja koulutuksiin keskittyvän Xoompointin toimitusjohtaja ja perustaja. Ennen yrittäjäksi siirtymistä Riikka työskenteli pitkään erilaisten HR-tehtävien ja vastuiden parissa.

Riikka Hagman, CEO & Co-founder, Xoompoint

Miksi päädyitte valitsemaan kumppanin Head of Sales -roolin rekrytointiin?

Pienenä yhtiönä harkitsemme tarkkaan ulkopuolisten palveluntarjoajien käyttöä, ja minulla on myös itselläni kokemusta rekrytointien tekemisestä. Tästä huolimatta halusimme panostaa uuden kollegan löytämiseen, sillä kyseessä oli meille merkittävä rekrytointi ja halusimme päästä keskustelemaan parhaiden mahdollisten osaajien kanssa. Tiedän myös laadukkaan rekrytoinnin vaativan aikaa ja hyvää viestintää. Tähän meillä itsellämme on arjessamme rajalliset resurssit.

Mitä konkreettista hyötyä Hannu ja Nawian tiimi onnistuivat tuomaan?

Hannun ammattitaito tuli esille jo aloituspalaverissa, jossa kävimme läpi haettavaa profiilia ja tulevan kollegan tavoitteita. Huomasimme nopeasti, miten Hannu onnistui avaamaan silmiämme sen suhteen, minkälaista kollegaa olimmekaan oikeasti hakemassa. Onnistuimme Hannun johdolla sanoittamaan tehtävänkuvaa, tavoitteita sekä omia vetovoimatekijöitämme tavalla, johon emme olisi itse omalla tiimillä pystyneet. Opimme prosessin aikana, kuinka tärkeää on osata kyseenalaistaa omia ajatuksiaan ja hakea rohkeasti näkemystä kumppanilta. Hannu korosti osaamisvaatimusten lisäksi kulttuuriin sopivuuden merkitystä, joka jäi myös positiivisena havaintona mieleen. Lopputuloksena onnistuimme löytämään erinomainen tekijän, jonka aloituksesta olemme hyvin innoissamme.

Miltä hyvä rekrytointi mielestäsi tänä päivänä näyttää?

Uskon, että nopeuden merkitys korostuu tulevaisuudessa ja yrityksen tulee olla päätöksissään riittävän ketterä, jotta ei menetä potentiaalisia hakijoita prosessista. Myös läpinäkyvyys tulee sanana mieleen. Mitä paremmin rekrytoiva yritys pystyy avaamaan arkeaan ja tavoitteitaan, sitä luotettavamman kuvan se itsestään antaa. Työnantajan roolissa pohdin paljon myös sitouttamista ja sitä, miten hyvistä tekijöistä pystytään pitämään kiinni pidempään. Tähän on vaikea antaa selkeitä vastauksia, mutta aihe on mielestäni tärkeää osata huomioida jo rekrytointivaiheessa.

Xoompointilta saat kaiken, mitä tarvitset digioppimiseen